مقالات

خودت را بشناس

کورل برای همه

چندین سال پیش وقتی یادگیری نرم افزار فوتوشاپ رو شروع کردم با خودم فکر کردم که خیلی خوبه قرار فوتوشاپ رو یاد بگیرم و از این به بعد حرفه ای میشم.!! بعد از گذشت چند جلسه از آموزش متوجه این شدم که اصلا چیزی متوجه نمیشم با خودم به این فکر بودم این قابلیت هایی که داره تدریس میشه چه کاربردی دارند؟ اصلا چرا باید این قابلیت رو یاد بگیرم؟؟؟ و سوال آخر اصلا من اینجا چیکار میکنم!!

اولین اشتباه

اولین اشتباه من این بود که ذهنیت اشتباهی در مغزم شکل گرفته بود ( فوتوشاپ یاد بگیر !!).شاید از خودتون بپرسید این کجاش اشتباه؟ جواب این است که معمولا نرم افزار های گرافیکی چندین کاربرد مختلف در زمینه های مختلف رو پوشش میدهند. مثلا کورل برای وکتوری کردن، طراحی لوگو، طراحی ست اداری، طراحی بنر و … کاربرد دارد. حال به این فکر کنید که شما بدون هیچ دانشی قرار است این حجم از اطلاعات را وارد مغزتان کنید!! اشتباه اول صورت می گیرد. شما گم می شوید و درآخر از یادگیری اون نرم افزار دلسرد باز میگردید. یاد گرفتن یک شبه ی نرم افزار گرافیکی مثل این است که شما یک شبه کل دروس یک دانشگاه را یاد بگیرید  تقریبا غیر ممکن!!

mistake

راهکار اصلی

راهکار چیه ؟ من میخوام یک نرم افزار رو یاد بگیرم !

1- راهکار اول این است که شما ابتدا این جمله رو اصلاح کنید. بگویید من میخوام این حرفه رو یاد بگیرم یا این شغل رو یاد بگیرم( من میخواهم طراحی کارت ویزیت را یاد بگیرم یا من میخوام ساخت لوگو را یاد بگیرم)

2- راهکار دوم این است که شما بعد از هدفگذاری برای خودتان ابزار مناسب را پیدا کنید. سوال: ابزار چیه؟ ابزار یعنی نرم افزاری که شما رو در دنیای گرافیک به مقصدتان یعنی هدفتان سریعتر می رساند. مثلا من میخواهم که لوگو را یاد بگیرم آیا فوتوشاپ بهتر است یا کورل دراو؟  جواب سادست با کمی تحقیق در اینترنت متوجه کاربرد هر نرم افزار خواهید شد.

3- وقت آن است که آموزش ببینید.اما روش آموزش دیدن خیلی مهم است چون شما قراره طبق هدفی که انتخاب کردید مسیری مشخصی را طی نمائید. اگر در این مسیر از راه خود خارج شوید ( هدف آموزش لوگو ولی آموزش در مورد ادیت عکس ) آن وقت باز دوباره به هدف خود نمی رسید و سوال من اینجا چه میکنم برایتان بوجود می آید. پس در مسیر درست آموزش ببینید. یعنی اول پایه را یاد بگیرید و بعد وارد آموزش تخصصی حرفه ی دلخواهتان شوید.

خود شناسی

  1. روی یک تکه کاغذ علایق خود را بنویسید
  2. بهترین نرم افزار مربوط به علاقه یتان را پیدا کنید.(از یوتیوب استفاده کنید)
  3. آموزش های مربوط به پایه آن نرم افزار را تهیه کنید.( پیشنهاد: حتما پولی تهیه کنید تا برای آن زحمت بکشید)
  4. آموزش حرفه ایی رشته یتان را پیدا کنید و آنرا تهیه نمائید.( خیلی وقت ها این آموزش ها سخت پیدا میشوند پس پیشنهاد اینکه باز در یوتیوب دنبال آن باشید.)

اگر با این مطلب به شما کمکی شد و توانستید راه خود را پیدا نمائید با یک  صلوات برای ظهور امام زمان (عج) بنده حقیر را خوشحال می کنید.

باتشکر 

شهاب نورالهی مدیر سایت کروفیک

دیدگاهتان را بنویسید